Over dit project
De wereld is volop in beweging. Jij als agrarisch ondernemer ervaart dat dagelijks. Maatschappelijk draagvlak is dan ook van cruciaal belang voor het bestaansrecht van onze sector. Binnen ons programma 'Interactie met de samenleving' geven wij hieraan vorm middels een gestructureerde aanpak en leggen wij focus op de interactie met de samenleving.
Boeren Buren is het merk gericht op de samenleving binnen dit programma. Met Boeren Buren verbinden we de agrarische sector met burgers en consumenten en laten we zien welke vitale rol de boeren en tuinders hebben in het bestaan van ons allemaal. Boeren Buren bestaat op dit moment uit twee social media accounts met persoonlijke verhalen en heeft momenteel ruim 43.000 volgers op Facebook en zo'n 11.000 op Instagram. Jaarlijks behalen wij meer dan 15 miljoen weergaven en daarvan toont ongeveer 10% betrokkenheid. Dat toont de kracht aan van het online merk Boeren Buren.
Jij als agrariër zet je dag in dag uit in om er voor te zorgen dat we niet alleen nu, maar ook in de toekomst eten en drinken op tafel hebben staan. Dat we kunnen genieten van bloemen en planten in huis en van een groene leefomgeving. Als agrariër investeer je voortdurend in manieren om nog duurzamer de produceren, je bewaakt de biodiversiteit en wekt energie op. Dat doe je voor ons allemaal. Via Boeren Buren komen mensen van buiten de agrarische sector erachter hoe boeren en tuinders dat doen. Alle verhalen dragen bij aan een stukje begrip en besef bij de consument.