Boeren Buren: via één filmpje honderdduizenden mensen bereiken

  • BoerenBuren

Afgelopen maand maart zocht LTO Noord via haar publieksmerk Boeren Buren weer online de samenleving op. Een grote wens van onze leden is dat wij het agrarische verhaal aan de burger uitleggen. Ook afgelopen maand zorgden we via Boeren Buren ervoor dat jullie werk en boodschap de samenleving bereikte.

En met succes, want met 3,2 miljoen weergaven in maart zorgen we online voor die verbinding door jullie het verhaal achter je producten te laten vertellen. Want jouw verhaal is ook jouw license to produce. Qua aantal mensen bereikte jullie verhaal 600.000 unieke personen! Dat is zes keer een compleet uitverkocht Camp Nou (voetbalstadion van FC Barcelona), ofwel in één keer de hele bevolking van Rotterdam! Dat is nog eens indrukwekkend als je die als boer kan bereiken!

Videovoorbeeld: ‘tip van een schapenboer’

Een schaap op de kop? Dat ziet er voor een burger gek uit, maar de situatie is ook gevaarlijk. De schapenhouder is passanten maar al te dankbaar, als zij helpen het schaap rustig over de kont rechtop te rollen. In combinatie met een mooie anekdote vertelde de Texeler schapenhouder Jan-Willem een handige tip voor burgers (én voor schapenhouders).
Check de video op: Facebook, Instagram of TikTok

Totaal aantal weergaven: 570.000

1.400 nieuwe fans voor de agrarische sector

Om in voetbaltermen te blijven over de maand maart:

  • Kreeg de agrarische sector er 1.400 nieuwe fans bij en groeien we met Boeren Buren naar 82.100 volgers.
  • Op Facebook hadden we 1,8 miljoen weergaven en bereikten we 569.000 mensen.
  • Op Instagram werden de video’s en foto’s 613.000 keer bekeken en bereikten we 255.000 mensen.
  • En op TikTok keken 805.000 mensen de korte video’s.

Ideeën of meedoen?

Via bovenstaande linkjes in de tekst kun je doorklikken naar onze pagina’s op social media om ons te volgen en ons in de gaten te blijven houden over wat we nog meer gaan maken. Er komen sowieso interessante video’s over akkerbouw, transport en ‘trekkertrek’ aan! Heb je nu zelf een goed idee of lijkt het je leuk dat we bij jou komen filmen zodat jij je verhaal op camera kan vertellen: mail ons dan!