Boerenverhaal trekt miljoenen views

  • Interactie met de samenleving

Hoe ziet ‘a day in the life’ van een biggetje eruit? En wat is het verschil tussen bruine en witte eieren? Boeren Buren nam haar social-mediavolgers ook in december mee in de wereld van boeren en tuinders. Met succes: de verhalen trokken in de laatste maand van 2024 meer dan 10 miljoen kijkers.

Verschillende mensen van team Boeren Buren bij hun stand op een opendag

Het verhaal van de Nederlandse boer en tuinder leeft onder een breed publiek, blijkt uit de cijfers van Boeren Buren. In december trokken de boerenverhalen meer dan 10 miljoen views. op sociale media Over heel 2024 is zelfs de grens van 25 miljoen kijkers overschreven. 

Boeren Buren is actief op Facebook, Instagram en TikTok. Iedere keer dat een persoon een video van Boeren Buren bekijkt op een van de social media kanalen telt dat als een view. Deze cijfers zijn een belangrijke graadmeter om te achterhalen hoe goed de content het doet. 

In de video’s nemen boeren en tuinders samen met LTO Noord burgers mee in het reilen en zeilen van de agrarische sector. Daarmee wordt ingespeeld op de verbinding tussen boeren en burgers en een stuk bewustwording. Want wat komt er eigenlijk allemaal kijken bij het houden van melkvee, schapen, paarden of pluimvee? Wat zijn de werkzaamheden van een akkerbouwer en hoe komt die aardappel op je bord terecht?

Met verschillende soorten video’s en verhalen brengt Boeren Buren de boerderij naar de stad en wordt het boerenleven toegankelijk voor iedereen. Ook voor mensen die niet zomaar een boerenerf bezoeken.

Bron:

Tekst: Jasper Seidel, Sandra Kuiper, Nieuwe Oogst